20 juli, scharen

22 juli 2013 - Agra, India

We vliegen, maar voordat het zo ver was moesten er nog wel wat hobbels genomen worden. Ruim op tijd dus een bus eerder. Dat leverde wel wat stress bij Ed op die dacht dat hij nog 40 minuten had en nu ineens maar 10. Dank aan de NS voor het gratis meereiskaartje, konden we samen voor de prijs van 1. Tot dat moment ging alles goed. In Schiphol aangekomen was wel duidelijk dat de vakanties begonnen zijn. Hordes mensen, lange rijen, het leek de Efteling wel. Uiteindelijk viel het mee, we hadden thuis al ingecheckt dus direct door naar de korte en snelle rij van het automatisch koffers inleveren. Het moment van de waarheid: bijna 23 kg en bijna 15 kg. Toch een beetje meer dan we dachten. Door de paspoortcontrole op naar mijn 'Starbucks-moment'. Beetje nostalgie, maar het werkt wel, de vermoeidheid is ineens voelbaar. Nu kunnen we de boel loslaten (denken we.....). Wat winkelen en dan op naar de gate. Daar is al wat beweging. En dan gaat het nog bijna mis. Is die tas van u mevrouw? Er zitten 2 scharen in! Huh, dat kan toch niet, waar dan? De meneer van de douane wijst de onderkant van de tas aan. Het schaamrood naar de kaken, oeps, op het laatste moment een etui met kleurpotloden, gummetje en ja ja 2 scharen in de rugzak van Ed gestopt. Het is wel duidelijk dat dit een vergissing is en met de woorden 'volgende keer niet meer doen' mag ik de scharen terug in de etui stoppen. Pfffffff

Bomvol vliegtuig, maar wel goede, behoorlijke stoelen, allemaal je eigen schermpje op de stoel voor je, gewoon gratis water, koffie, fris of een wijntje en een maaltijd en aardige stewardessen. Natuurlijk is het behelpen 7,5 uur op een stoel Ingeklemd tussen een reisbegeleider van Djoser op weg naar haar juniorreis door Noord-India en een Indiër die voor zijn werk vanuit Canada naar India vliegt. Maar onder deze KLM-condities is het goed te doen. Natuurlijk weer gedoe met een formulier dat we moeten invullen, waar allerlei informatie in moet die we niet paraat hebben (logeeradres, datum vertrek India), we vullen gewoon wat in. Zal wel goed gaan.voorloper van de Taj Mahal