WOENSDAG 10 JANUARI 2018, VAN ZWOLLE NAAR BUENOS AIRES

10 januari 2018 - Schiphol, Nederland

Het is niet gelukt….. Ed zijn tas weegt ruimt 20 kg en de mijne 16 kg. Er is nog wat te schuiven. Misschien moeten we gewoon meer kleren aandoen :), zware schoenen aan, drop en snelle jelles opeten of die samen met wat andere zaken doorschuiven naar de handbagage. Hoe dan ook vrees ik dat we de 30 kg die we op de binnenlandse vluchten mogen meenemen niet gaan halen. Dan maar wat extra betalen, we gaan het zien. Ik ben al blij dat alles uiteindelijk in de tassen zit.

Dit keer geen stress om een schoon huis, onze jongste past op het huis en de buren houden ook een oogje in het zeil. De laatste was en dan is het eindelijk zo ver. Op naar de bus (15.41 uur), de trein (16.17 uur) en Schiphol (aankomst 17.25 uur). Daar gaan we vlot door de bagage-afgifte en de security. En dat betekent 3 uur wachten en kijken of we medereizigers spotten. We scoren een pizza en een caesarsalade, vliegtuigmaaltijden zijn namelijk niet mijn favoriet.

En dan duik ik de Dominicus in want wat gaan we in Buenos Aires doen? Een megastad met een heftige geschiedenis, architectuur, volkswijken, de haven, musea en natuurlijk de tango. Ons hotel ligt in het centrum en daarmee ligt er veel op loopafstand. Dat wordt dus kilometers vreten of misschien een fietsexcursie. Met een beetje geluk komt de reisleider met goede tips.

De vlucht is redelijk rustig. Af en toe het signaal dat de gordels om moeten vanwege lichte turbulentie, al met al gaat het allemaal redelijk vlot. We slapen zelfs een aantal uren, ik beter dan Ed. Kort nadat we de zon zien opkomen wordt de landing ingezet.