Vrijdag 5 december, van Guayaquil naar Zwolle

5 december 2014 - Zwolle, Nederland

In het vliegtuig vanaf Guayaquil komen we naast een wat nerveuze jongen te zitten. Als hij even door de piloten wordt mee genomen voor een 'gesprek' vragen we ons af wat er aan de hand is. Eenmaal terug duurt het niet lang voordat we van de purser te horen krijgen dat wij andere plaatsen krijgen, economy class met extra beenruimte, bij het raam zonder derde passagier. Dat laten we ons geen twee keer zeggen. We moeten alleen even wachten tot het vliegtuig is opgestegen.

De precieze reden blijft vaag, als we het goed begrijpen is er met de jongen iets niet goed gegaan en wordt hij het land uitgezet. Om te voorkomen dat wij last van hem hebben, krijgen we andere plaatsen. Ons geluk kan deze reis echt niet op.Natuurlijk blijft het bijna 12 uur afzien, de stoelen kunnen niet in de ligstand en zijn hard dus slapen is lastig. Maar we hebben wel de ruimte!

Netjes op tijd komen we aan op Schiphol. Omdat we nu bijna helemaal vooraan zitten zijn we snel uit het vliegtuig. Als dan ook nog onze bagage gelijk op de band ligt zijn we wel heel snel klaar. De rest van de groep is met uitzondering van Ton in geen velden of wegen te bekennen. We besluiten weg te gaan, via de mail zullen we nog afscheid nemen, de mailadressen zijn gelukkig uitgewisseld.

Nog 1 horde te gaan, treinkaartjes! Er staat een behoorlijke rij bij de automaat en aangezien Ed geen OV-chipkaart heeft is dat toch echt de enige optie. Het valt mee en uiteindelijk stappen we om 14.33 uur in de trein naar Zwolle. Als het goed is komen we om 15.45 uur aan en dan alleen nog de bus.

Jammer, wat blijft zijn de mooie beelden.

1. Rineke:
    12 december 2014
    Sylvia en Ed, ik heb een vrije vrijdagmorgen en nu de tijd genomen het reisverslag te lezen en de foto's te bekijken.
    Echt genieten, het is of je de reis weer opnieuw maakt!
    Hier naar buiten kijkend verlang ik terug naar het weer in Equador, storm en regen....ik vind het maar niets.
    Prettige feestdagen, groeten van Cobien en Rineke