DINSDAG 30 JANUARI 2018, USHUAIA

30 januari 2018 - Ushuaia, Argentinië

Vandaag is het dan eindelijk zover. Om 18.00 uur vertrekt de MS Ushuaia met ons naar Antarctica. We doen het rustig aan, wat er in Ushuaia te zien is hebben we gezien. Eerst maar alles inpakken, ontbijten en uitchecken. Vanuit het raam naast de lift zien we de MS Ushuaia liggen. Waarschijnlijk is die vanochtend vroeg aangemeerd. De eerste blik toont een redelijk klein schip (vergeleken met de cruiseschepen die we eerder zagen liggen). Eerlijk gezegd moet ik wel even slikken. De blauwe verf van de kiel is hier en daar beschadigd….. Hopelijk ziet het binnenwerk er beter uit.

Tegen 11.00 uur wandelen we op ons gemak naar buiten richting de haven. Beetje uitwaaien, koffie drinken, winkelen (petje en T-shirt voor Ed, boekje over de oorspronkelijke bewoners, lunch voor straks). En dan richting hotel. Daar ontmoeten we de derde Djoser reiziger. De rest van het reisgezelschap is nog een grote verrassing. Waarschijnlijk Amerikanen en Aziaten, die zien we in Ushuaia veel rondlopen. Dat gaan we later meemaken. Vooralsnog wachten we op vervoer naar het schip.

Voor nu stopt deze blog misschien even. Mogelijk posten we pas op 9 februari onze verhalen over Antarctica. Dat is afhankelijk van de internet verbinding, die zou er moeten zijn maar zeker is dat niet.