Zondag 18 augustus, van Beijing naar Zwolle

18 augustus 2013 - Zwolle, Nederland

Het is zover, vandaag gaan we naar huis. Een beetje weemoedig, straks weer het dagelijkse ritme in. Aan de andere kant is het ook mooi geweest. We hebben zo veel gezien, er moet nog zo veel verwerkt, de beelden van Delhi en Nepal zijn inmiddels behoorlijk naar de achtergrond geschoven. We zijn er van overtuigd dat die, eenmaal thuis, nog de nodige emoties zullen oproepen.

Alles in onze tassen is vies, de hoge luchtvochtigheid zorgt er voor dat alles ook wat klam voelt en waarschijnlijk stinkt het behoorlijk naar Azië. Wij stinken misschien ook wel, we ruiken het zelf niet meer en de kleren die we aan hebben zijn ook niet echt schoon. Merken we wel als we straks in de trein naar Zwolle een coupé voor ons alleen hebben .....

Half zeven ontbijt, snel nog wat tekst en foto's op Internet zetten. Ik wil het reisverslag graag afronden voor ik thuis ben, dan kan ik gelijk aan de slag met het maken van een boek en hoef ik niet meer na te denken over wat we gedaan hebben. Bagage halen, uitchecken en de bus in. Ik krijg een telefoon in mijn handen gedrukt van de buschauffeur, het is de Chinese reisleidster. Het blijkt dat er op een aantal kamers nog spullen staa