14 maart van Utsjoki naar Zwolle

14 maart 2023 - Alphen aan den Rijn, Nederland

We hebben het geprobeerd, toch nog een keer naar buiten gisteravond rond 22.30 uur. Even naar de weg lopen, berekoud weer… Een glasheldere hemel met mega veel sterren. Maar helaas geen Noorderlicht. Dus snel weer terug in het huisje, douchen en naar bed.

Vandaag vliegen we terug. Eerst de laatste spullen pakken, ontbijt en de rekening betalen. Die is niet mals als je weet dat een glas wijn hier € 7,90 kost. En dan de extra excursies nog. We hebben absoluut geen spijt. Juist die twee extra excursies (Noorderlicht en sneeuwscooter) maakten deze reis helemaal af. Met een beetje gemengde gevoelens nemen we afscheid van de eigenaar. We hopen dat hij wat er speelt te boven komt. De plek is geweldig, de accommodaties en het restaurant ook en de mensen zijn loyaal en van goede wil.

De bus in voor een 2 uur durende rit naar het vliegveld bij Ivalo. Alleen nog een korte stop bij de supermarkt in Utsjoki voor een t-shirt en een cadeautje voor onze oppassers.

We rijden nu bij daglicht, een mooie tocht langs besneeuwde bossen, meren en rivieren. Maar 2 uur is lang, zeker als je niet goed geslapen hebt. Beetje wegdommelen dus. Eenmaal in Ivalo gaat alles zoals het hoort. Het afgeven van onze bagage en de security-check gaan vlot. Genoeg tijd voor een goede cappuccino, lekker toch weer. De vlucht naar Helsinki verloopt voorspoedig. We hebben weinig tijd voor de overstap maar genoeg voor een broodje en een tweede cappuccino. En dan is het alweer boardingtijd. Het vliegtuig is vol, voor het eerst hebben we een derde passagier op onze rij. Ed zit dit keer dus ingeklemd….

Eenmaal aangekomen op Schiphol wacht ons een aangename verrassing, Robert-Jan haalt ons op en Maartje heeft heerlijk voor ons gekookt. Als we binnenkomen springt Dex als een malle tegen ons op. Blij om ons te zien en helemaal blij met 4 leuke mensen. Hij is natuurlijk gruwelijk verwend, helemaal niet erg, integendeel.

We stouwen onze auto vol met alle spullen van ons en van Dex. Dex er zelf nog bij en dan met een warme buik en een goed gevoel richting Zwolle. Het was een superweek…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl